situacion del equipo
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Narrador
Franz
Adriadne
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Re: situacion del equipo
No mucho fuera de que no podrias usar esta
-Light-bringer (Adamantine Long-sword, whit Holy)
*Extra 2d6 of damage against evil aligned foes.
*Bestow 1 negative level on the evil aligned that wields it.
*Ignores hardness less than 20
Son armas de adamantine con un hechizo menor
Digo no puedes comprarla con la espada vieja de un solar que es
+5 dancing vorpal
Encantamiento total +14 y cuesta creo que 18 millones de oro (algo asi como unos 15 reinos enteros)
Las armas que me mencionas son adamantite con un encantamiento total de +4 porque tiene burst y woundring, el burst no le veo caso a menos que uses algo como una simitarra
-Light-bringer (Adamantine Long-sword, whit Holy)
*Extra 2d6 of damage against evil aligned foes.
*Bestow 1 negative level on the evil aligned that wields it.
*Ignores hardness less than 20
Son armas de adamantine con un hechizo menor
Digo no puedes comprarla con la espada vieja de un solar que es
+5 dancing vorpal
Encantamiento total +14 y cuesta creo que 18 millones de oro (algo asi como unos 15 reinos enteros)
Las armas que me mencionas son adamantite con un encantamiento total de +4 porque tiene burst y woundring, el burst no le veo caso a menos que uses algo como una simitarra
Narrador- Mensajes : 2093
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Re: situacion del equipo
Individualmente cada arma no es tan fuerte, pero como el personaje que estoy creando usa las cuatro al mismo tiempo...
Leviathan- Admin
- Mensajes : 2195
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Re: situacion del equipo
Más que nada estoy tratando de crear 4 buenas espadas (que no cuesten mucho lol) y que vayan con el personaje.
Leviathan- Admin
- Mensajes : 2195
Fecha de inscripción : 01/05/2012
Localización : En algun lado
Re: situacion del equipo
Dat roll, de todas maneras solo estaba buscando una excusa para llevar una batalla campal.xD
Adriadne- Mensajes : 1849
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Localización : Agios
Re: situacion del equipo
Con ese numero algo puedo arreglar... y que esperabas?
Narrador- Mensajes : 2093
Fecha de inscripción : 09/06/2012
Re: situacion del equipo
Mira LoN, creo que ya esta terminado el personaje de Lv18, dime que te parece (algo como esto usaría en un próximo rol que hiciéramos):
Digo "creo" que esta terminado, porque no se determinar cuanto costaría cada espada en puntos, así que no se si me pase o estoy justo.
- Spoiler:
- Name: Lord of Blades
Race: Human
Classes: 3 lv paladin, 12 lv Shape-changer, 3 lv War-blade
Height: Medium
Scores:
Strength: 16
Dexterity: 26
Constitution: 16
Charisma: 16
Intelligence: 20
Wisdom: 12
53
HP: 3d10+11d8+4d12
Attack: 16/11/6/1 (18/13/8/3)
Full attack: 16 attacks
Defense: 6
Initiative: 5
Movement:
Energy:
Saves:
Fort: 11/3/4=17
Ref: 6/3/5/5=19
Will: 6/3/1=10
Attributes:
Aura of courage: Immunity to all kind of fears.
Battle Ardor: The sheer love of battle lends uncanny strength to your blows. Starting at 3rd level, you gain an insight bonus equal to your Intelligence bonus on rolls made to confirm critical hits.
Battle Clarity: You can enter a state of almost mystical awareness of the battlefield around you. As long as you are not flat-footed, you gain an insight bonus equal to your Intelligence bonus (maximum equals your warblade level) on your Reflex saves.
Divine grace: Gains bonus equal to his charisma to all his saving throws
Divine health: Immunity to all diseases.
Extra arms: Lv2
The character has a total of 4 arms
Items of Power: (¿Prize?)
-Frozen eyetooth (Adamantine keen scimitar, whit Icy burst)
*Additional frost damage of 1d6
*doubled threat range
*Additional 1d10 of frost damage whit a critical
*Ignores Hardness less than 20
Critical: 17-20 x2
Damage: 1d6+1d6+25
Critical damage: 1d6+1d6+1d10+50
-Swift death (Adamantine keen scimitar, whit Speed)
*One extra attack after full attack
*doubled threat range
*Ignores hardness less than 20
Critical: 17-20 x2
Damage: 1d6+25
Critical damage: 1d8+50
-Inferno´s blade (Adamantine keen scimitar, whit Flaming burst)
*Additional fire damage of 1d6
*doubled threat range
*Additional 1d10 of fire damage whit a critical
*Ignores hardness less than 20
Critical: 17-20 x2
Damage: 1d6+1d6+25
Critical damage: 1d6+1d6+1d10+50
-Warmonger (Adamantine keen scimitar, whit wounding and no regeneration powers)
*It deals 1 of constitution damage every time that it hits
*doubled threat range
*Negates regeneration
*Ignores hardness less than 20
Critical: 17-20 x2
Damage: 1d6+25+1 of constitution damage on the opponent
Critical damage: 1d6+50+ 1 of constitution damage on the opponent
Massive damage: Lv10 (Swords)
Maneuvers:
-Diamond mind:
Lv1 maneuvers
Moment of perfect mind
Your mental focus and martial study have rendered your will into an unbreakable iron wall. When someone targets you with a spell that seeks to erode your willpower, you steel yourself against the attack.
Between your devoted study, iron will, and supreme focus, you have learned to resist attempts to subvert your willpower. When you feel such an effect try to cloud your mind, you can draw on untapped reserves of energy to counter the attempt.
You can use this maneuver any time you would be required to make a Will save. Make a Concentration check instead of the Will save and use the result of that check to determine the save’s success. You must use this maneuver before you attempt the Will save. A result of a natural 1 on your Concentration check is not an automatic failure.
Lv2 maneuver
Emerald razor:
You stare at your enemy, studying his every move. You mentally probe his defenses in search of a weakness. A lesser warrior could spent long minutes pondering this problem, but you see an opening and seize upon it in an instant.
Your understanding of combat, your keenly honed mind, and your capability to read your opponents make you a deadly combatant. When you focus your mind, even the most elusive opponent becomes an easy target.
As part of this maneuver, make a single melee attack against an opponent. This is a touch attack rather than a standard melee attack. If you hit, you deal normal melee damage.
-Iron heart:
Lv1 maneuvers
Steely strike:
You focus yourself for a single, accurate attack, shrugging off your opponent’s blows and ignoring the need for defense as you make your assault.
The Iron Heart discipline teaches focus, allowing you to engage and defeat one opponent at a time. Your other enemies mean nothing to you as you press your attack.
You make a single melee attack as part of this strike. You gain a +4 bonus on the attack roll. All opponents other than the one you attacked gain a +4 bonus on attack rolls against you for 1 round.
Special defense:
-Ageless
Stances:
Diamond mind:
Lv1
Stance of clarity:
You focus your efforts on a single opponent, studying his moves and preparing an attack. Your other opponents fade from sight as your mind locks onto your target.
This stance allows you to focus on a single opponent to the exclusion of all others. You read your foe’s fighting stance, his favored attacks, and the methods he used to train. By combining these factors into a single analysis of his abilities, you see how to foil his attacks.
While you are in this stance, you must choose a single opponent as your target at the start of your turn. You gain a +2 insight bonus to AC against that foe until you change the target of this stance. You take a –2 penalty to AC against all other opponents while using stance of clarity.
Regeneration: Lv1
Uncanny Dodge: At 2nd level, you gain the ability to react to danger before your senses would normally allow you to do so. You retain your Dexterity bonus to AC (if any) even if you are caught flat-footed or struck by an invisible attacker. However, you still lose your Dexterity bonus to AC if you are immobilized.
If you already have uncanny dodge from a different class (barbarian or rogue, for example), you automatically gain improved uncanny dodge (see below) instead.
Weapon Aptitude (Ex): Your training with a wide range of weaponry and tactics gives you great skill with particular weapons. You qualify for feats that usually require a minimum number of fighter levels (such as Weapon Specialization) as if you had a fighter level equal to your warblade level -2. For example, as a 6th-level warblade, you could take Weapon Specialization, since you're treated as being a 4th-level fighter for this purpose. These effective fighter levels stack with any actual fighter levels you have. Thus, a fighter 2/warblade 4 would also qualify for Weapon Specialization.
You also have the flexibility to adjust your weapon training. Each morning, you can spend 1 hour in weapon practice to change the designated weapon for any feat you have that applies only to a single weapon (such as Weapon Focus). You must have the newly designated weapon available during your practice session to make this change. For example, if you wish to change the designated weapon for your Weapon Focus feat from greatsword to longsword, you must have a longsword available to practice with during your practice session.
You can adjust any number of your feats in this way, and you don't have to adjust them all in the same way. However, you can't change the weapon choices in such a way that you no longer meet the prerequisite for some other feat you possess. For instance, if you have both Weapon Focus (longsword) and Weapon Specialization (longsword), you can't change the designated weapon for Weapon Focus unless you also change the weapon for Weapon Specialization in the same way.
Skills:
-Melee attack
-Melee defense
-Unarmed attack
-Unarmed defense
-Ranged defense
-Concentration
-Sense motive
Feats:
-Improved multi-weapon fighting
-Multi-dexterity
-Multi-weapon fighting
-Greater multi-weapon fighting
-Weapon focus (Scimitar)
-Weapon specialization (Scimitar)
-Melee weapon mastery (slashing)
-Weapon supremacy (Scimitar)
-Portable armory
Defects:
Blind fury: 2
Easily distracted: 2 (Swords)
Famous: 3
Nemesis: 2
Marked: 3
Story and Image: 6
-Taken powers: 2 cosmetic changes, 4 elasticity, 3character points, 4 regeneration, 10 mimic, 1 lay on hands, 1 detect evil, 1 smite evil, 1 aura of good, 9 alternate form (full powered)
Alternate form:
Strength: 20
Constitution: 22
Fort: 11/3/6=20
Force field: Lv5 (3 points)
Digo "creo" que esta terminado, porque no se determinar cuanto costaría cada espada en puntos, así que no se si me pase o estoy justo.
Última edición por Leviathan el Mar Mayo 28, 2013 9:48 pm, editado 4 veces
Leviathan- Admin
- Mensajes : 2195
Fecha de inscripción : 01/05/2012
Localización : En algun lado
Re: situacion del equipo
No se, algo similar al escenario donde lucharon Diarmuid y Saber o cualquier lugar aislado que no sea el bosque o una planicie. D:
Edit: Interesante personaje.
Edit: Interesante personaje.
Adriadne- Mensajes : 1849
Fecha de inscripción : 04/05/2012
Localización : Agios
Re: situacion del equipo
Adriadne escribió:
Edit: Interesante personaje.
Esta basado en el Gilgamesh de FF XII, aunque para que sea igual tendría que tener otro par de brazos y espadas.
Aunque ese Gilgamesh también te puede pegar combos de 16 golpes, así que eso lo logre.
Leviathan- Admin
- Mensajes : 2195
Fecha de inscripción : 01/05/2012
Localización : En algun lado
Re: situacion del equipo
Charisma: 16
Intelligence: 20
Wisdom: 12
Carisma algo bajo para paladin
Inteligencia demasiado alta para warrior
Wisdom bajisimo para paladin
Battle Ardor: The sheer love of battle lends uncanny strength to your blows. Starting at 3rd level, you gain an insight bonus equal to your Intelligence bonus on rolls made to confirm critical hits.
No existe la confirmacion de critico en besm
Tus armas son simitaras tus feats son long sword
Cuanto les pusiste de coste a las armas?
Algunos de esos feats son validos en besm.
Intelligence: 20
Wisdom: 12
Carisma algo bajo para paladin
Inteligencia demasiado alta para warrior
Wisdom bajisimo para paladin
Battle Ardor: The sheer love of battle lends uncanny strength to your blows. Starting at 3rd level, you gain an insight bonus equal to your Intelligence bonus on rolls made to confirm critical hits.
No existe la confirmacion de critico en besm
Tus armas son simitaras tus feats son long sword
Cuanto les pusiste de coste a las armas?
Algunos de esos feats son validos en besm.
Narrador- Mensajes : 2093
Fecha de inscripción : 09/06/2012
Re: situacion del equipo
Carisma algo bajo para paladin
Es un paladín los primeros 3 niveles, después de eso cambia.
Inteligencia demasiado alta para warrior
No tanto, el Warblade tiene que tener inteligencia alta, alguna de sus skills dependen de ella.
Wisdom bajisimo para paladin
Lo se, pero la clase paladín solo la quería por ciertos bonus que te da, por eso la cambie rápido. Aparte, no es que me vayas a ver usando la magia del paladín. El personaje es prácticamente un guerrero de pies a cabeza.
No existe la confirmacion de critico en besm
Sip, eso lo tengo que cambiar.
Tus armas son simitaras tus feats son long sword
Si, es que las scimitars las puse por tu concejo, después me olvide de cambiar los feats.
Cuanto les pusiste de coste a las armas?
Este es el problema... no lo se. No se determinar cuanto cuestan, por eso te pregunto lol
Algunos de esos feats son validos en besm.
Si son validos no hay problemas xD
Leviathan- Admin
- Mensajes : 2195
Fecha de inscripción : 01/05/2012
Localización : En algun lado
Re: situacion del equipo
No he checado como sirven las maniobras no parecen terner coste pero debo de ver porque se me hacen bastantes seguro que tiene paths a seguir y no puedes tener todas.
Narrador- Mensajes : 2093
Fecha de inscripción : 09/06/2012
Re: situacion del equipo
Las maniobras si son muchas, pero tal como dices, no se pueden tener todas, solo tres de las 6 clases (Yo elegí dos, Diamond Mind y Iron Heart, principalmente porque este es un personaje multi-clase, aunque Warblade seria la ultima clase, es decir, ya no cambio de esa).
Aquí tienes las cosas más puntualmente explicadas:
Aquí tienes las cosas más puntualmente explicadas:
Wizard of the Coast: Tome of Battle, Warblade escribió:Maneuvers: You begin your career with knowledge of three martial maneuvers. The disciplines available to you are Diamond Mind, Iron Heart, Stone Dragon, Tiger Claw, and White Raven.
Once you know a maneuver, you must ready it before you can use it (see Maneuvers Readied, below). A maneuver usable by warblades is considered an extraordinary ability unless otherwise noted in its description. Your maneuvers are not affected by spell resistance, and you do not provoke attacks of opportunity when you initiate one.
You learn additional maneuvers at higher levels, as shown on Table 1-3. You must meet a maneuver's prerequisite to learn it. See Table 3-1, page 39, to determine the highest-level maneuvers you can learn.
Upon reaching 4th level, and at every even-numbered warblade level after that (6th, 8th, 10th, and so on), you can choose to learn a new maneuver in place of one you already know. In effect, you lose the old maneuver in exchange for the new one. You can choose a new maneuver of any level you like, as long as you observe your restriction on the highest-level maneuvers you know; you need not replace the old maneuver with a maneuver of the same level. For example, upon reaching 10th level, you could trade in a single 1st-, 2nd-, 3rd- or 4th-level maneuver for a maneuver of 5th level or lower, as long as you meet the prerequisite of the new maneuver. You can swap only a single maneuver at any given level.
Maneuvers Readied: You can ready all three of the maneuvers you know at 1st level, but as you advance in level and learn more maneuvers, you must choose which maneuvers to ready. You ready your maneuvers by exercising for 5 minutes. The maneuvers you choose remain readied until you decide to exercise again and change them. You need not sleep or rest for any long period of time to ready your maneuvers; any time you spend 5 minutes in practice, you can change your readied maneuvers.
You begin an encounter with all your readied maneuvers unexpended, regardless of how many times you might have already used them since you chose them. When you initiate a maneuver, you expend it for the current encounter, so each of your readied maneuvers can be used once per encounter (until you recover them, as described below).
You can recover all expended maneuvers with a single swift action, which must be immediately followed in the same round with a melee attack or using a standard action to do nothing else in the round (such as executing a quick, harmless flourish with your weapon). You cannot initiate a maneuver or change your stance while you are recovering your expended maneuvers, but you can remain in a stance in which you began your turn.
Leviathan- Admin
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Re: situacion del equipo
Solo puedes tener 3 maniobras segun eso tu personaje tiene mas y prepararlas 5 minutos antes del combate y solo las puedes usar una vez por encuentro.
Narrador- Mensajes : 2093
Fecha de inscripción : 09/06/2012
Re: situacion del equipo
No lol, no sabe todas esas, están puestas para acordarme los nombres y no tener que ir a buscarlas cada vez que tenga que las use. En cuanto a la preparación, y la cantidad de veces que se puede usar, si, ya lo sabia.
Si quieres saber cuales son las que elegí, son estas:
Diamond Mind:
Moment of perfect mind.
Emerald Razor.
Iron Heart:
Steely strike.
Si quieres saber cuales son las que elegí, son estas:
Diamond Mind:
Moment of perfect mind.
Emerald Razor.
Iron Heart:
Steely strike.
Leviathan- Admin
- Mensajes : 2195
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Re: situacion del equipo
es gracioso que aun crea que un Iajutsu master te mata (fanatismo mio).
Narrador- Mensajes : 2093
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Re: situacion del equipo
Ah, LoN, para determinar precio en puntos de las espadas ¿Y si le ponemos como costo el + de cada mejora?
Por ejemplo:
Icy burst es una mejora de +2 por lo que costaría dos puntos. Y así vas sumando todas las mejoras hasta llegar al precio final. él de esta espada seria 5 puntos.
El de Swift Death seria un caso especial y costaría un total de de 11 puntos por la forma de actuar "Speed"
No eh visto la clase D:
Por ejemplo:
-Frozen eyetooth (Adamantine keen scimitar, whit Icy burst)
*Additional frost damage of 1d6
*doubled threat range
*Additional 1d10 of frost damage whit a critical
*Ignores Hardness less than 20
Icy burst es una mejora de +2 por lo que costaría dos puntos. Y así vas sumando todas las mejoras hasta llegar al precio final. él de esta espada seria 5 puntos.
El de Swift Death seria un caso especial y costaría un total de de 11 puntos por la forma de actuar "Speed"
Narrador escribió:es gracioso que aun crea que un Iajutsu master te mata (fanatismo mio).
No eh visto la clase D:
Leviathan- Admin
- Mensajes : 2195
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Re: situacion del equipo
hace un frio de mierda aca en chile >.< (se que es random el comentario pero meh~ xD ) por otro lado, espero que Nate replantee u arregle su post, luego me tiro de cabeza al combate junto con rider...
Franz- Mensajes : 1002
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Edad : 34
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Re: situacion del equipo
luego me tiro de cabeza al combate junto con rider..
muahahahahaha
Leviathan- Admin
- Mensajes : 2195
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Re: situacion del equipo
Solo mandé a Rider a explorar, cosa que puede hacer desmaterializado. ¿cual es el problema?.
Además, no puedo hacer mucho con Leonard hasta que anochezca.xD
PD: De todas maneras podría editarlo más tarde.
Además, no puedo hacer mucho con Leonard hasta que anochezca.xD
PD: De todas maneras podría editarlo más tarde.
Adriadne- Mensajes : 1849
Fecha de inscripción : 04/05/2012
Localización : Agios
Re: situacion del equipo
Shit, quería editar mi post pero estoy muy cansado y tengo que levantarme mañana a las 3:30 am... pido disculpas si LoN o Kioya me están esperando. D:
Adriadne- Mensajes : 1849
Fecha de inscripción : 04/05/2012
Localización : Agios
Re: situacion del equipo
.... >> sigue asi y te encontraras con Assassin.
Narrador- Mensajes : 2093
Fecha de inscripción : 09/06/2012
Re: situacion del equipo
Me da curiosidad ver como Assassin pelea.
Leviathan- Admin
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Re: situacion del equipo
Narrador escribió:.... >> sigue asi y te encontraras con Assassin.
Esa es una amenaza un poco exagerada. D:
PD: Ya edité, esperaré a que borres la tirada y que Kioya haga su movimiento, sino yo iniciaré mañana la conversación.
Adriadne- Mensajes : 1849
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Localización : Agios
Re: situacion del equipo
Siempre hay que pensar en el porvenir.
Realmente solo ando corto de tiempo y de creatividad, de manera que preferiría que él marque el curso de la conversación y asdf, pero si no sale de sus sueños húmedos con Tohno la iniciaré yo. D:
Realmente solo ando corto de tiempo y de creatividad, de manera que preferiría que él marque el curso de la conversación y asdf, pero si no sale de sus sueños húmedos con Tohno la iniciaré yo. D:
Adriadne- Mensajes : 1849
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